DOKTRIN-DOKTRIN
POLITIK (السياسه شرعيه : فقه) YANG MENJADI KEPERCAYAAN (Aqidah :
الاءيمان - Rukun Iman) AGAMA TAUHID (رب : وجود : احد - الدين) MELALUI PERBUATAN UMAT MELAYU
MEMAKAIKAN GERAKAN POLITIK (السياسه شرعيه) DENGAN PAKAIAN AGAMA TAUHID (الدين), ATAU TERJEMAH AGAMA TAUHID (الدين)
SEBAGAI POLITIK (السياسه), YANG TAK ADA DALAM AJARAN ISLAM YANG ASAL, YANG JELAS
LAHIR DALAM POLITICAL RELIGION ATAU UGAMA (aliran kepercayaan) POLITIK (as-siasah) SYIAH (الشعاءيه), WAHABI (الوههابيه) DAN
PARTI-PARTI UGAMA (aliran kepercayaan) DI ZAMAN DEMOKRASI, DI TERAPKAN OLEH OLEH ULAMA'-ULAMA' SUE' YANG
NABI KATA DALAM HADIS2.
SYIAH.
1. al-Quran : القران dalam I'ttiqad (yakin qalbu Sesat & Syirik) Syiah (الشعاءيه) didakwa oleh sebahagian puak itu adalah tiga kali ganda al-Quran yang sebenar. Ini di rekaan supaya orang-orang Parsi, badwi atau Arab yang jahil ilmu Agama Tauhid (الدين) & I'ttiqad yang diredhoi Allah Islam (الاءسلام) yang mula peluk Islam lebih meminati puak Syiah dari Sunni dan menyertai mereka, Syiah perlu anggota yang ramai bagi menumpaskan kuasa politik secara perang dgn Sunni sejak zaman Muawiyah. Orang-orang Parsi bertujuan menegakkan semula kegemilangan empayar Parsi yg jatuh di tangan Saidina Umar.
2. Membenci dengan mengKafirkan atau memPasikkan para sahabat-sahabat besar, Sayidina Abu bakar, Umar dan Uthman dan mencacatkan mereka ini sebagai orang jahat dan berdosa. Ini direkaan supaya awam membenci pemimpin-pemimpin besar Sunni juga bagi tujuan memberontak dan merebut kuasa politik. Jika tak dibenci awam takkan memberontak dan membunuh.
3. Ulama Syiah dapat seumpama wahyu, sama saperti Nabi saw. Ini dibuat supaya awam beralih menghormati Ulama2 politik (السياسه) Syiah dan meninggalkan Ulama sunni yang tak dapat wahyu. Ini dapat meramaikan puak Syiah untuk tujuan mengguling kuasa Sunni.
4. Perayaan pembunuhan Husin di buat begitu meriah, sebaliknya Maulud Nabi tak sebegitu ramai atau di tiadakan. Bertujuan menaikkan kemarahan awam : rakyat terhadap kejahatan puak Sunni, kononya membunuh Husin, cucu Nabi saw. Juga betujuan politik, penggulingan kuasa politik Sunni.
5. Ulama adalah maksom. Ini di reka supaya awam menghurmati dan taksub kepada mereka yang dikatakan Ulama sepenuhnya, dan bila Ulama2 ini fatwa supaya memberontak, berperang untuk politik (السياسه) tidak akan di tentang, kerana seolah-olah terus arahan dari Allah. Orang maksom memang dapat arahan Allah dan rapat dengan Allah dan tak ada salah silap. Ulama di maksomkan juga bertujuan politik (السياسه).
6. Imam Ghaib akan datang akhir zaman mengetuai puak Syiah. Juga doktrin politik yang lahir dari begitu lama berperang dengan kuasa Sunni. (Bukan Imam Mahdi.)
7. Majlis-majlis, keramaian memukul badan, melukan anggota badan sehingg kanak-kanak pun di lukai kepala mereka. Ini di rekaan suapya orang awam berAgama Tauhid (الدين) benci dan sentiasa ingat : tahu dan faham siapa pembunuh Saidina Husin yang kononnya puak Sunni. Bukan untuk menunjukan rasa simpati ke atas Sayyidina Husin. Ulama-ulama mereka tak buat perkara berkenaan hanya orang awam saja yang buat. Ini di buat untuk kekalkan benci kepada kuasa politik Sunni dan juga bertujuan jahat dalam politik.
8. Ulama mesti jadi pemimpin, yg mana ini tak di tetapkan dalam Sunni (ahlu sunnah wal-jama'ah).
9. Banyak hadis palsu di reka ulama2 Syiah yang menyesatkan Ugama (aliran kepercayaan) itu. banyak tertumpu kepada memuliakan secara berlebihan tanah Karbala. Ulama, Saidina Ali supaya orang awam taksub kepada Ulama2 Syiah dan tidak kepada Ulama Sunni dan kepada tiga lagi sahabaat besar nabi. Ini juga di reka supaya orang2 membenci Sunni, Muawiyah dan pemerintahan Sunninya.
10. Wilayat : memiliki kuasa politik adalah wajib dan di tambah kepada Rukun Islam dari menjadi (6) & Rukun Iman menjadi tujuh (7). Ini juga doktrin politik (السياسه شرعيه السعاءيه) bukan Agama (الدين). Menerapkan tuntut politik (as-siasah) dari puak sunni adalah penting, walau dalam perkara Agama Tauhid (الدين). Jika tidak pemberontakan ke atas kuasa politik sunni takkan berlaku.
11. Pakaian, serban, jubah2 ulama2 Syiah sgt kemas cantik macam Raja2. Ini untuk menarik lebih ramai pengikut menambah penghormatan ke atas mereka dari awam. Sekali gus menambah pengikut dan akan menang dalam politik atau perang. Dalam Islam tak pakai serban pun tidak masuk neraka, jika tunai semua kewajipan. Ada ulama kata Agama, ada kata adat.
Banyak lagi yg di reka oleh ulama2 politik (السياسه شرعيه الشعائيه) yg tak ada dalam Agama Tauhid (الدين) & I'ttiqad Islam (الإسلام) asal semata bagai restore semual Empire Parsi, dan mengeluarkan puak Syiah dari Agama Tauhid & I'ttiqad Islam. Dengan doktrin ini mereka dapat berjuta pengikut, pernah kuasai Mesir di zaman silam sekarang dapat iran. tetapi Agama Tauhid (الدين) menjadi Sesat dan tidak berI'ttiqad yang diredhoi Allah Islam (الإسلام) lagi. ratusan ribu mati dalam konflik Agama politik ini dengan orang2 Sunni. Kuasa politik asal...hinggalah sekarang di Syria..Iraq. Peperangan sengit yang dahshat dan kejam sedang berlaku antara Syiah, sebuah Ugama (aliran kepercayaan) Politik (السياسه شرعيه الشعاءيه) dan Sunni, di Syria dan Iraq sekarang ini. 500 ribu telah mati di Syria sahaja. Syiah paling banyak di masuki doktrin2 politik kedalam Ugama (aliran kepercayaan) itu kerana pergerakan mereka di kesan se awal zaman Umar r.a...hingga kini. Walau kini dapati Iran sebagai negara Syiah ..namun semua mereka telah jadi bukan berI'ttiqad dengan I'ttiqad (yakin qalbu) yang diredhoi Allah Islam (al-Islam).
WAHABI.
1. Tuduhan bida'ah ke atas amalan2 sunat. Ini doktrin politik, bukan hukum atau tajdid... yang di reka supaya awam membenci sunni raja Husin di Saudi.. menyalahkan Raja itu dan semua sunni, bertujuan menaikkan kemarahan awam untuk memberontak ke atas Raja Hussin dan puak2 Sunni.. pemerintahan asal Sunni. Puak Wahabi mencipta kelainan faham Agama supaya indentiti baru mereka mengambil tempat dalam masyarakat dan mendapat pengaruh serta pengikut, serta menyalahkan fahaman yang di anuti kerajaan Saudi dulunya bagi mencipta permusuhan dan di jadikan sebab untuk pemberontakan politik.
2. Mazhab adalah salah dan juga bid,ah. Ini juga doktrin politik, bukan ajaran Agama.. supaya orang awam saudi keluar dari puak Sunni, sebaliknya sertai Ibnu Saud dan Muahmmad Abdul wahab, dalam taktik membina puak pemberontak ke atas Raja Hussin dan Sunni.
3. Sifat dua puluh juga di katakan bida,ah. Juga mempersalahkan Sunni. Bukan hukum Agama yang benar, yang sebenarnya sifat dua puluh di ambil dari Nas2 supaya mudah di fahamai orang awam yang tidak membaca Quran dan Kitab secara sendiri. Memudahkan pengajaran tentang Sifat2 Allah.
4. Kubah2 mesjid juga dikatakan bida'ah di zaman awal pergerakan politik Wahabi. Sengaja reka kesalahan di pihak Sunni dan raja2 Sunni..demi untuk membenci dan memberontak. Pertempuran antara puak wahabi dan kerajaan Sunni di Saudi telan kurban puluhan ribuan di zaman Ibnu Saud vs Raja Hussin, Mekah. Walau puak Wahabi dapat Saudi sebagai negeri Wahabi.. Agama Tauhid (ad-deen) jadi sedikit Sesat.
PARTI2 AGAMA DALAM SISTEM DEMOKRASI.
1. Pernah menuduh Kafir (difahami dengan Non Muslim) : tidak Islam kepada anggota parti yang lain. Ini tak ada dalam ajaran Agama Tauhid (الدين). Ini direka supaya satu cara memaksa org2 Muslim join parti itu.
2. Tak boleh bekerjasama dalam politik dengan orang Non Muslim.
3. Hudud wajib, yang sebenarnya utama di ampunkan dan boleh guna undang2 takzir...civil..common law.
4. Ulama' mesti jadi pemimpin. ini sama dengan pendapat Syiah. Ajaran Islam asal ini hal keduniaan. Pemimpin tak mesti Ulama. Tak ada Ulama' jadi pemimpin dalam sejarah Sunni. Raja segala ulama di zaman kahlifah tak di pilih sebagai pemimpin. Beliau selesai masaalah hukum hakam.
5. Solat belakang Imam2 kerajaan tak sah...banyak tempat jadi kes solat dua Imam.
6. Agama itu politik, yang sebenarnya Agama itu budi pekerti : Akhlaq yang baik, moral dan nasihat mengikut Nabi saw.
7. Bai"ah janji setia kepada Parti.. Nabi pula janji setia kerana Agama Tauhid (الدين) & I'ttiqad Islam (الإسلام).
8. Mesti jalankan Syriat jinayat juga, yg sebenarnya boleh di ampun dan guna undang takzir yg lebih ringan bagi tahan jenayah, kerana qalimah Hudud (حدود) itu bermaksud had & batasan hukum.
9. Nabi2 : Rasul2 juga berpolitik.. Sebenarnya tak ada bukti Nabi2 Rasul2 berpolitik untuk menegakkan Agama (الدين) & I'ttiqad Islam (الإسلام) melainkan Dakwah اله : لله, majority mereka org2 biasa mereka.. bukan menteri, Raja atau ahli politik.
10. Di satu masa berperang, melawan dengan parti kerajaan adalah syahid. Yang sebenarnya membunuh sesama Islam kedua2nya adalah ahli neraka. Hadis.
11. Perlu kuasa politik dalam dakwah Agama..ini sama dengan Syiah cuma tak di tulis sebagai rukun Islam ke 6 saperti Syiah lakukan. Sebenarnya hakikat Rasul2 Nabi adalah berdakwah Agama اله : لله sahaja dan keperluan kuasa tak di perlukan. Tak ada bukti ini dalam Islam sebenar.
Di masa hadapan tak tau apa lagi fatwa2 bukan Agama Tauhid (الدين) yg akan jadi Ugama (aliran kepercayaan) akan keluar.
SYIAH.
1. al-Quran : القران dalam I'ttiqad (yakin qalbu Sesat & Syirik) Syiah (الشعاءيه) didakwa oleh sebahagian puak itu adalah tiga kali ganda al-Quran yang sebenar. Ini di rekaan supaya orang-orang Parsi, badwi atau Arab yang jahil ilmu Agama Tauhid (الدين) & I'ttiqad yang diredhoi Allah Islam (الاءسلام) yang mula peluk Islam lebih meminati puak Syiah dari Sunni dan menyertai mereka, Syiah perlu anggota yang ramai bagi menumpaskan kuasa politik secara perang dgn Sunni sejak zaman Muawiyah. Orang-orang Parsi bertujuan menegakkan semula kegemilangan empayar Parsi yg jatuh di tangan Saidina Umar.
2. Membenci dengan mengKafirkan atau memPasikkan para sahabat-sahabat besar, Sayidina Abu bakar, Umar dan Uthman dan mencacatkan mereka ini sebagai orang jahat dan berdosa. Ini direkaan supaya awam membenci pemimpin-pemimpin besar Sunni juga bagi tujuan memberontak dan merebut kuasa politik. Jika tak dibenci awam takkan memberontak dan membunuh.
3. Ulama Syiah dapat seumpama wahyu, sama saperti Nabi saw. Ini dibuat supaya awam beralih menghormati Ulama2 politik (السياسه) Syiah dan meninggalkan Ulama sunni yang tak dapat wahyu. Ini dapat meramaikan puak Syiah untuk tujuan mengguling kuasa Sunni.
4. Perayaan pembunuhan Husin di buat begitu meriah, sebaliknya Maulud Nabi tak sebegitu ramai atau di tiadakan. Bertujuan menaikkan kemarahan awam : rakyat terhadap kejahatan puak Sunni, kononya membunuh Husin, cucu Nabi saw. Juga betujuan politik, penggulingan kuasa politik Sunni.
5. Ulama adalah maksom. Ini di reka supaya awam menghurmati dan taksub kepada mereka yang dikatakan Ulama sepenuhnya, dan bila Ulama2 ini fatwa supaya memberontak, berperang untuk politik (السياسه) tidak akan di tentang, kerana seolah-olah terus arahan dari Allah. Orang maksom memang dapat arahan Allah dan rapat dengan Allah dan tak ada salah silap. Ulama di maksomkan juga bertujuan politik (السياسه).
6. Imam Ghaib akan datang akhir zaman mengetuai puak Syiah. Juga doktrin politik yang lahir dari begitu lama berperang dengan kuasa Sunni. (Bukan Imam Mahdi.)
7. Majlis-majlis, keramaian memukul badan, melukan anggota badan sehingg kanak-kanak pun di lukai kepala mereka. Ini di rekaan suapya orang awam berAgama Tauhid (الدين) benci dan sentiasa ingat : tahu dan faham siapa pembunuh Saidina Husin yang kononnya puak Sunni. Bukan untuk menunjukan rasa simpati ke atas Sayyidina Husin. Ulama-ulama mereka tak buat perkara berkenaan hanya orang awam saja yang buat. Ini di buat untuk kekalkan benci kepada kuasa politik Sunni dan juga bertujuan jahat dalam politik.
8. Ulama mesti jadi pemimpin, yg mana ini tak di tetapkan dalam Sunni (ahlu sunnah wal-jama'ah).
9. Banyak hadis palsu di reka ulama2 Syiah yang menyesatkan Ugama (aliran kepercayaan) itu. banyak tertumpu kepada memuliakan secara berlebihan tanah Karbala. Ulama, Saidina Ali supaya orang awam taksub kepada Ulama2 Syiah dan tidak kepada Ulama Sunni dan kepada tiga lagi sahabaat besar nabi. Ini juga di reka supaya orang2 membenci Sunni, Muawiyah dan pemerintahan Sunninya.
10. Wilayat : memiliki kuasa politik adalah wajib dan di tambah kepada Rukun Islam dari menjadi (6) & Rukun Iman menjadi tujuh (7). Ini juga doktrin politik (السياسه شرعيه السعاءيه) bukan Agama (الدين). Menerapkan tuntut politik (as-siasah) dari puak sunni adalah penting, walau dalam perkara Agama Tauhid (الدين). Jika tidak pemberontakan ke atas kuasa politik sunni takkan berlaku.
11. Pakaian, serban, jubah2 ulama2 Syiah sgt kemas cantik macam Raja2. Ini untuk menarik lebih ramai pengikut menambah penghormatan ke atas mereka dari awam. Sekali gus menambah pengikut dan akan menang dalam politik atau perang. Dalam Islam tak pakai serban pun tidak masuk neraka, jika tunai semua kewajipan. Ada ulama kata Agama, ada kata adat.
Banyak lagi yg di reka oleh ulama2 politik (السياسه شرعيه الشعائيه) yg tak ada dalam Agama Tauhid (الدين) & I'ttiqad Islam (الإسلام) asal semata bagai restore semual Empire Parsi, dan mengeluarkan puak Syiah dari Agama Tauhid & I'ttiqad Islam. Dengan doktrin ini mereka dapat berjuta pengikut, pernah kuasai Mesir di zaman silam sekarang dapat iran. tetapi Agama Tauhid (الدين) menjadi Sesat dan tidak berI'ttiqad yang diredhoi Allah Islam (الإسلام) lagi. ratusan ribu mati dalam konflik Agama politik ini dengan orang2 Sunni. Kuasa politik asal...hinggalah sekarang di Syria..Iraq. Peperangan sengit yang dahshat dan kejam sedang berlaku antara Syiah, sebuah Ugama (aliran kepercayaan) Politik (السياسه شرعيه الشعاءيه) dan Sunni, di Syria dan Iraq sekarang ini. 500 ribu telah mati di Syria sahaja. Syiah paling banyak di masuki doktrin2 politik kedalam Ugama (aliran kepercayaan) itu kerana pergerakan mereka di kesan se awal zaman Umar r.a...hingga kini. Walau kini dapati Iran sebagai negara Syiah ..namun semua mereka telah jadi bukan berI'ttiqad dengan I'ttiqad (yakin qalbu) yang diredhoi Allah Islam (al-Islam).
WAHABI.
1. Tuduhan bida'ah ke atas amalan2 sunat. Ini doktrin politik, bukan hukum atau tajdid... yang di reka supaya awam membenci sunni raja Husin di Saudi.. menyalahkan Raja itu dan semua sunni, bertujuan menaikkan kemarahan awam untuk memberontak ke atas Raja Hussin dan puak2 Sunni.. pemerintahan asal Sunni. Puak Wahabi mencipta kelainan faham Agama supaya indentiti baru mereka mengambil tempat dalam masyarakat dan mendapat pengaruh serta pengikut, serta menyalahkan fahaman yang di anuti kerajaan Saudi dulunya bagi mencipta permusuhan dan di jadikan sebab untuk pemberontakan politik.
2. Mazhab adalah salah dan juga bid,ah. Ini juga doktrin politik, bukan ajaran Agama.. supaya orang awam saudi keluar dari puak Sunni, sebaliknya sertai Ibnu Saud dan Muahmmad Abdul wahab, dalam taktik membina puak pemberontak ke atas Raja Hussin dan Sunni.
3. Sifat dua puluh juga di katakan bida,ah. Juga mempersalahkan Sunni. Bukan hukum Agama yang benar, yang sebenarnya sifat dua puluh di ambil dari Nas2 supaya mudah di fahamai orang awam yang tidak membaca Quran dan Kitab secara sendiri. Memudahkan pengajaran tentang Sifat2 Allah.
4. Kubah2 mesjid juga dikatakan bida'ah di zaman awal pergerakan politik Wahabi. Sengaja reka kesalahan di pihak Sunni dan raja2 Sunni..demi untuk membenci dan memberontak. Pertempuran antara puak wahabi dan kerajaan Sunni di Saudi telan kurban puluhan ribuan di zaman Ibnu Saud vs Raja Hussin, Mekah. Walau puak Wahabi dapat Saudi sebagai negeri Wahabi.. Agama Tauhid (ad-deen) jadi sedikit Sesat.
PARTI2 AGAMA DALAM SISTEM DEMOKRASI.
1. Pernah menuduh Kafir (difahami dengan Non Muslim) : tidak Islam kepada anggota parti yang lain. Ini tak ada dalam ajaran Agama Tauhid (الدين). Ini direka supaya satu cara memaksa org2 Muslim join parti itu.
2. Tak boleh bekerjasama dalam politik dengan orang Non Muslim.
3. Hudud wajib, yang sebenarnya utama di ampunkan dan boleh guna undang2 takzir...civil..common law.
4. Ulama' mesti jadi pemimpin. ini sama dengan pendapat Syiah. Ajaran Islam asal ini hal keduniaan. Pemimpin tak mesti Ulama. Tak ada Ulama' jadi pemimpin dalam sejarah Sunni. Raja segala ulama di zaman kahlifah tak di pilih sebagai pemimpin. Beliau selesai masaalah hukum hakam.
5. Solat belakang Imam2 kerajaan tak sah...banyak tempat jadi kes solat dua Imam.
6. Agama itu politik, yang sebenarnya Agama itu budi pekerti : Akhlaq yang baik, moral dan nasihat mengikut Nabi saw.
7. Bai"ah janji setia kepada Parti.. Nabi pula janji setia kerana Agama Tauhid (الدين) & I'ttiqad Islam (الإسلام).
8. Mesti jalankan Syriat jinayat juga, yg sebenarnya boleh di ampun dan guna undang takzir yg lebih ringan bagi tahan jenayah, kerana qalimah Hudud (حدود) itu bermaksud had & batasan hukum.
9. Nabi2 : Rasul2 juga berpolitik.. Sebenarnya tak ada bukti Nabi2 Rasul2 berpolitik untuk menegakkan Agama (الدين) & I'ttiqad Islam (الإسلام) melainkan Dakwah اله : لله, majority mereka org2 biasa mereka.. bukan menteri, Raja atau ahli politik.
10. Di satu masa berperang, melawan dengan parti kerajaan adalah syahid. Yang sebenarnya membunuh sesama Islam kedua2nya adalah ahli neraka. Hadis.
11. Perlu kuasa politik dalam dakwah Agama..ini sama dengan Syiah cuma tak di tulis sebagai rukun Islam ke 6 saperti Syiah lakukan. Sebenarnya hakikat Rasul2 Nabi adalah berdakwah Agama اله : لله sahaja dan keperluan kuasa tak di perlukan. Tak ada bukti ini dalam Islam sebenar.
Di masa hadapan tak tau apa lagi fatwa2 bukan Agama Tauhid (الدين) yg akan jadi Ugama (aliran kepercayaan) akan keluar.
Peperangan antara parti berjenama Agama di Algeria menelan nyawa 200,000 orang.. Mesir ribuan. Pakistan 6 ribu.. Bangladesh dan Mamali 14 orang (paling sedikit).Banyak mana lagi mau org2 Muslim mati dengan sia-sia..?
Demikian akibat mempolitikkan Agama Tauhid (الدين) atau memakai pakaian Agama kepada pergerakan politik. Agama berkemungkinan sesat dan menelan banyak kurban dengan lawan2 mereka, iaitu terdiri dari orang Islam sendiri yang memerintah. History fact, Sebab tu Nabi kata dalam Hadis2, di akhir zaman ulama adalah manusia paling buruk di bawah kolong langit, berfatwa dgn Sesat dan Menyesatkan, SERIGALA BERPAKAIAN KAMBING...ulama Sue'...buruk.. ulama Dajjal pun ada dalam satu Hadis dan pemanggil ke Neraka jahanam . Ini ada dalam Hadis2 nabi yang bukan daif dan palsu.
Tak nampak lagi, tak tau nak kata apa.
Wallhu aklam.
///
dicatat oleh : Yomen BieJay.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan